BTS “Cypher 4” Lyrics Romanization, English and Indonesian Translation

image

Lyrics by: Chris ‘Tricky’ Stewart, Medor J Pierre, Rap Monster, J-Hope, Suga
Composer: Chris ‘Tricky’ Stewart, Medor J Pierre, Rap Monster, J-Hope, Suga

Romanization:

“ireum, ireum!” Sorry bae
“bareum, bareum!” Sorry bae
“diksyeon, diksyeon, diksyeon!” Sorry bae
“Oh, face not an idol..” Sorry bae
sumswigo isseoseo I’m Sorry bae
neomu geonganghaeseo I’m Sorry bae
bangsonghapnida I’m Sorry bae
Errthing errthing errthing..
Sorry bae
jigeum naega naeneun sori bae
nugungaegen gaesori bae
kkaneun paeteon jom bakkuji bae
jiruhaejillakae boring bae
ijen niga an miwo
ijen niga an miwo Sorry bae
bugi dwaejulge gyang ssege chigo mareo
geurae haeboja samulnori bae
nan goemul, neomu gireo kkori bae
eochapi neon nal ssoji bae
geureol baen pyeonhae dongmurwoni bae
neodo wonhajanha ssibeulgeori bae
niga nal silheohaedo YOU KNOW ME
niga nal silheohaedo YOU KNOW ME
mupeulbodan akpeuri joha
nan neol molla
BUT YOU KNOW MY NAME

I love I love I love myself
I love I love I love myself
I know I know I know myself
Ya playa haters you should love yourself
brr

I wanna get jam time
swil teum eopsi batneun spotlight
Ahh you wanna be my life?
gulmjurin nomdeureun nae chongalbadina hae
gopge jeophae nae meosdaero dobaedoen
mudaero yeonhaeng da gyeolbaek (Okay)
but manjok moshae jeoldae yeogie
na olla jeo wie nopge nopge nopge
geurae bangsigeun dareuji
gopssibeodo ganeun gil
han ttamssik baneujil
mot hal geomyeon maedeupjieo
ijen an dwae ganeungi
pogiraneun bareumi
I love ma rule nae brodeulgwa haneun il
geudeulmanui rigeuui peulleieo
nan geu wi gamdogi doel teni
da doel daerohae
1VERSEe ieo nan deo keun geurimeul geuril teni
pyeongsaeng geu wichieseo jjuk oechyeobwara
‘tream come true’
myeongyewa buneun geuge anya you
da gyeolguk nae balbadak chyu
keullikhae, nan cat da mouse
golla X chyeo like KAWS
nan naenyeon ipju ma house
eseo nae brickgwa high five
nuntteugo bwara nae yamang
gwi daego deureora cheoeumija majimagi doel mal

I love I love I love myself
I love I love I love myself
I know I know I know myself
Ya playa haters you should love yourself
brr

back back to the basic
microphone check
Call me baepsae hogeun ssenkae
geurae rap gamee nan daeinbae
doege haeihaejyeossdeon
rap mandeureul gaengsaenghaneun ge
nae cheot beonjjaeui gyehoek hashtag
Sucka betta run inseuta sok gang gang
geugeon gyae insaengigo nae insaengeun mwo maeilmaeil
Payday, paycheck sonmok wien ROLEX
Click clack to the bang bang
Click clack to the pow
I’m so high eodil neombwa
niga doumdatgireul haedo son dahgien nopa
kkwaena meon chai jeoldae mot bwa
neoui ttongchadeurui kongkkakjireul
mongttang beosgyeonoheun daeum
joeda nongrakhan dwi songjangi doen
myeonsang wireul so fly
Click clack to the bang, you and you
swipge eodeun ge hanado eopseume neul gamsahane
ni insaengi eojungganhan ge wae nae tasiya
gyesok geureohge sarajwo jeokdanghage
mianhande apeuro nan deo beol geonde jikyeobwajwo
budi jebal geonganghage

I love I love I love myself
I love I love I love myself
I know I know I know myself
Ya playa haters you should love yourself
brr

I love I love I love myself
I love I love I love myself
I know I know I know myself
Ya playa hatert you should love yourself
brr

English Translation:

“Name, name!” Sorry bae
“Pronunciation, pronunciation!” Sorry bae
“Diction, diction, diction!” Sorry bae
“Oh, face not an idol..” Sorry bae
Because I’m breathing I’m sorry bae
Because I’m too healthy I’m sorry bae
I’m on the air I’m sorry bae
Errthing errthing errthing..
Sorry bae
The sound that I’m making now bae
To someone else, it’s like a dog’s bark bae
Why don’t you change your pattern of talking shit about others bae
It’s about to get boring, boring bae
I’m not hateful of you anymore
I’m not hateful of you anymore sorry bae
I’ll be the drum, just hit me hard and stop
Alright, why don’t we get into a samulnori (traditional percussion quartet) bae
I’m a monster, my tail is too long bae
You’ll shoot me anyway bae
If that’s the case, the zoo is more comfortable bae
You want it too, material to talk shit about me bae
You hate me but YOU KNOW ME
You hate me but YOU KNOW ME
I like malicious comments more than no comment
I don’t know you
BUT YOU KNOW MY NAME

I love I love I love myself
I love I love I love myself
I know I know I know myself
Ya playa haters you should love yourself
brr

I wanna get sleep time
I’m in the spotlight without a break
Ahh you wanna be my life?
You hungry guys can be my connon fodder
Be nice to me, you’re hauled like criminals onto the stage decorated to my taste
And y’all confess (Okay)
But I ca never be satisfied here
I get higher up top, higher higher higher
Yeah, the method may be different
It’s a path climbable even when you’re brooding
I sew stitch by stitch
If I can’t do it, I tie it up
Now I can’t, it’s impossible
To pronounce “I give up”
I love ma rule the work I do with my bros
We are the players in our league
I will become the director above them
Y’all do what you want
1VERSE, after that I will draw an even bigger picture
Keep shouting in that position for the rest of your life
‘Dream come true’
That’s not what all fame and money are about, you
Everyone’s on the bottom of my feet in the end, chu
Click, I’m the cat and everyone’s mouse
Choose and ****(?) like KAWS
Next year, I move in to ma house
There, I will high five with my brick
Open your eyes and see my ambition
Put your ears to this and listen, this is the first and the last thing I’ll say

I love I love I love myself
I love I love I love myself
I know I know I know myself
Ya playa haters you should love yourself
brr

Back back to the basic
microphone check
Call me Korean crow-tit or a vicious character
Yeah in this rap game I’m the big man
Rehabilitating rap man
Who’re slacking
Is my first plan hashtag
Sucka betta run inside my Instagram gang gang
That’s their life and my life is , what, every every day
Payday, paycheck ROLEX on my wrist
Click clack to the bang bang
Click clack to the pow
I’m so high, who you looking at
It’s too tall for you even if you get help from someone
There’s a huge gap and you can’t ever see
I’ll hull your piece of shit car
Strip it all the way down
I will destroy you and
Go above your lifeless face so fly
Click clack to the bang, you and you
I always thank the fact that I was not handed anything for free
Why is it my fault for your mediocre life
Just keep living within your means
I’m sorry but I’m gonna keep on earning more, watch me
Please be healthy

I love I love I love myself
I love I love I love myself
I know I know I know myself
Ya playa haters you should love yourself
brr

I love I love I love myself
I love I love I love myself
I know I know I know myself
Ya playa haters you should love yourself
brr

Indonesian Translation:

“Nama, nama!” Sorry bae
“Pengucapan, pengucapan!” Sorry bae
“Diksi, diksi, diksi!” Sorry bae
“Oh, bukan wajah seorang idol..” Sorry bae
Karena aku bernapas I’m sorry bae
Karena aku terlalu sehat I’m sorry bae
Aku muncul di TV I’m sorry bae
Errthing errthing errthing..
Sorry bae
Suara yang kubuat sekarang bae
Bagi orang lain, seperti gonggongan anjing bae
Kenapa kamu tidak mengubah polamu bicara buruk tentang orang lain bae
Hampir jadi membosankan, membosankan bae
Aku tidak membencimu lagi
Aku tidak membencimu lagi maaf bae
Aku akan jadi drum, cukup pukul aku yang keras dan berhenti
Baiklah, kenapa kita tidak ikut samulnori (quartet perkusi tradisional) saja bae
Aku adalah seorang monster, ekorku terlalu panjang bae
Kamu toh akan menembakku bae
Jika begitu masalahnya, kebun binatang lebih nyaman bae
Kamu juga menginginkannya, bahan untuk bicara buruk tentang aku bae
Kamu membenci ku namun KAMU TAHU AKU
Kamu membenciku namun KAMU TAHU AKU
Aku suka komentar kasar dari pada tidak ada komentar
Aku tidak tahu kamu
NAMUN KAMU TAHU NAMAKU

Aku cinta aku cinta aku cinta diriku sendiri
Aku cinta aku cinta aku cinta diriku sendiri
Aku tahu aku tahu aku tahu diriku sendiri
Ya playa haters kalian seharusnya mencintai diri sendiri
brr

Aku ingin mendapat waktu tidur
Aku berada dalam sorotan tanpa istirahat
Ahh kalian ingin jadi hidupku?
Kalian orang-orang lapar bisa jadi connon fodder*ku
Baik-baik padaku, kalian diseret bagai kriminal ke dalam panggung yang dihias berdasarkan seleraku
Dan kalian semua mengaku (Okay)
Namun aku tidak pernah bisa puas di sini
Aku menjadi lebih tinggi di atas, lebih tinggi lebih tinggi lebih tinggi
Yeah, metodenya mungkin berbeda
Itu adalah jalan yang dapat dipanjat bahkan saat kalian mengeram
Aku menjahit jahitan demi jahitan
Jika aku tidak bisa melalukannua, aku mengikatnya
Kini aku tidak bisa, itu tidak mungkin
Untuk mengucap “aku menyerah”
Aku mencintai aturanku pekerjaan yang kulakukan dengan saudara-saudaraku
Kami adalah pemain dalam liga kami
Aku akan menjadi sutradara di atas mereka
Kalian semua lakukan apa yang kalian mau
1BAIT, setelah itu aku akan menggambar lukisan yang bahkan lebih besar
Terus berteriak pada posisi itu selama sisa hidupmu
‘Mimpi menjadi nyata’
Itu bukan segalanya dari ketenaran dan uang, kau
Semua orang di bawah kakiku pada akhirnya, chu
Klik, aku kucing dan semua orang adalah tikus
Pilih dan ****(?) seperti KAWS*
Tahun depan, aku pindah ke rumahku
Di sana, aku akan melakukan tos dengan batu bataku
Buka matamu dan lihatlah ambisiku
Persiapkan telingamu dan dengarkan, ini yang pertama dan terakhir aku katakan

Aku cinta aku cinta aku cinta diriku sendiri
Aku cinta aku cinta aku cinta diriku sendiri
Aku tahu aku tahu aku tahu diriku sendiri
Ya playa haters kalian seharusnya mencintai diri sendiri
brr

Kembali kembali ke dasar
microphone check
Sebut aku Korean crow-tit atau karakter jahat
Yeah dalam permainan rap ini aku pria besar
Merehabilitasi rap man
Yang mengurang
Adalah hashtag rencana pertamaku
Sucka betta beroperasi dalam Instagram gang gang milikku
Itulah hidup mereka dan hidupku adalah, apa, setiap setiap hari
Hari gajian, bayaran ROLEX di pergelangan tanganku
Click clack to the bang bang
Click clack to the pow
Aku begitu tinggi, yang kamu lihat
Terlalu tinggi untukmu bahkan jika mau mendapat bantuan dari seseorang
Ada jarak yang besar dan kamu tidak pernah bisa melihat
Aku akan menguliti potongan mobil bututmu
Menelanjanginya
Aku akan menghancurkanmu dan
Pergi ke atas wajahmu yang tidak bernyawa jadi terbang
Click clack to the bang, kamu dan kamu
Aku selalu bersyukur akan fakta bahwa aku tidak menyerahkan segalanya secara gratis
Mengapa jadi salahku hidupmu yang biasa-biasa saja itu
Cukup hidup saja dalam batasanmu
Maaf namun aku akan terus meraih lebih, perhatikan aku
Tolong jaga kesehatan

Aku cinta aku cinta aku cinta diriku sendiri
Aku cinta aku cinta aku cinta diriku sendiri
Aku tahu aku tahu aku tahu diriku sendiri
Ya playa haters kalian seharusnya mencintai diri sendiri
brr

Aku cinta aku cinta aku cinta diriku sendiri
Aku cinta aku cinta aku cinta diriku sendiri
Aku tahu aku tahu aku tahu diriku sendiri
Ya playa haters kalian seharusnya mencintai diri sendiri
brr
.
.
.
Credits:
Rom: iLyricsBuzz
Eng trans: kpopviral via iLyricsBuzz
Indo trans: unreadablebook.wordpress.com

*cannon fodder: istilah yang digunakan dalam militer untuk tentara atau pasukan tentara yang “diumpankan” pada musuh untuk mengikis persenjataan musuh sebelum melakukan serangan. Biasanya berisi unit-unit tidak berguna.
*KAWS: seniman Amerika

image

160607 J-Hope's Twitter update: #KAWS I love you

image

J-Hope and Jimin went to KAWS art exhibition

Take out with FULL CREDITS.

Jujur aja meskipun ngikutin bangtan tp lagu full rap tetep susah jd favorit gue
Cuma yang ini oke nih, sama Reflectionnya Rapmon juga (apalagi intronya pake bahasa Inggris kiyahaha)
Dan untuk cypher, udah terkenal bgt dong ya isinya yg “menampar” lol
Kali ini juga lumayan panas tuh tamparannya, “duh siapa sih kalian menghina gue, lo tau gue tapi gue ga tahu lo, gue ga tau lo, siapa lo??” kata Rapmon, “butiran debu mas,” jawab gue 😂

Related terms: bts bangtan sonyeondan bangtan boys wings cypher pt.4 lyrics romanized english indonesian translation lirik terjemahan

One thought on “BTS “Cypher 4” Lyrics Romanization, English and Indonesian Translation

Thank you for reading. Leave a comment? ^^

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s